4 x communiceren via beeldschermen

Beeldschermen met flitsende beelden, reclames of andere items komen dag en nacht voorbij. De ene nog mooier in elkaar gezet dan de ander. Narrowcasting is dan ook een krachtig en onmisbaar communicatiemiddel voor veel bedrijven, je bereikt de doelgroep met verschillende boodschappen. Er zijn talloze manieren om deze beeldschermen in te zetten. Om wat overzicht te bieden, vroegen we Qyn naar de vier meest voorkomende mogelijkheden.

Reclame

De meest bekende vorm van narrowcasting is natuurlijk reclame. Het biedt namelijk kansen om op een efficiënte manier te adverteren. Doordat de beelden bewegen en snel kunnen wisselen, kunnen er veel prikkels worden uitgezonden naar de langslopende consument. Ook kun je makkelijk verschillende adverteerders om beurten voorbij laten komen en zo dus voor meer klanten werken op één dag. De bekendste – en duurste – locaties zijn ongetwijfeld Times Square in New York en Picadilly Circus in London.

Informatie

Een andere onmisbare vorm van narrowcasting is het verspreiden van informatie. Het vertellen van nieuwsitems of het weer kunnen bijzonder handig zijn. Deze vorm van communicatie wordt ook vaak intern ingezet bij bedrijven. Belangrijke mededelingen hangen meteen bij binnenkomst waardoor iedere werknemer snel van de informatie op de hoogte is.

Kunst

De beeldschermen worden ook vaak gebruikt om een kunstvorm uit te drukken. Denk aan videokunst! Dit wordt wel eens ingezet om een verbinding tussen mensen en architectuur te slaan. Of wanneer je door een museum loopt. Steeds vaker zie je dat kunstwerken geuit worden via digitale schermen. Vaak niet de oude klassieke kunstwerken, maar wel eerder moderne kunst of bij fototentoonstellingen.

Klantervaring

Narrowcasting schermen zorgen vaak voor een verbetering van de klantervaring. Op deze manier biedt je de klant de mogelijkheid om zelf, interactief, meer informatie in te winnen over een product of dienst. Denk aan interactieve restauranttafels waarbij je zelf de bestellingen door kan geven of dat je in de paskamer van een winkel kleding kan passen en kan doorsturen naar vriendinnen. Voor een klant zijn dit unieke en belangrijke ervaringen waardoor ze positiever over je product denken en het eerder zullen aanschaffen.

Comments are closed.