Een winstgevende Facebook campagne

Veel ondernemers hebben een budget voor een Facebook campagne ingesteld. Hierbij zijn vaak doelen zoals het vergroten van het aantal likes of zelfs direct verkopen realiseren. Maar hoe ga je nu controleren of je Facebook advertenties winstgevend zijn? Het is namelijk moeilijk inzichtelijk te krijgen net zoals bij andere vormen van adverteren.

Meten is weten

Zoals bij veel vormen van marketing geld ook hier: Meten is weten. Marketing zonder data is als Usain Bolt zonder achillespees. Voor Facebook geld dat er veel cijfers berekend kunnen worden en ook bekend zijn bij de ondernemer als het goed is!  De Cost-per-click kan dan ook berekend worden. Over het algemeen geld dat een kost tot 40 eurocent voldoende is. Echter heb je met een goede CPC nog niks verdient. Wanneer je het aantal clicks hebt dan kun je zien hoeveel van deze ook daadwerkelijk leiden naar een actie. Wanneer je weet wat een bestelling of actie je vervolgens oplevert kan je dus berekenen wat het exact kost.

Een effectievere campagne

Het is mogelijk om je campagne te verbeteren wanneer je een aantal stappen doorloopt. Deze zorgen er samen voor dat je campagne effectiever wordt en daardoor dus de kosten per klik afnemen. Niet alleen dit is belangrijk maar ook de kwaliteit van je websitebezoekers. Wanneer je een goede segmentatie hebt ingesteld en de customer journey van je bezoekers kunt bepalen weet je dus precies met welke vragen een potentiële klant in welke stap van zijn aankoopproces bij je website of campagne kan uitkomen.  Wanneer de conversie vanuit je campagne verbeterd zullen de uiteindelijke kosten per actie op je website dalen. 

Comments are closed.