van concept tot product

Iedere dag lopen er mensen tegen problemen aan en deze mensen hebben vaak al een oplossing voor deze problemen. Een zelf bedacht product, alleen zijn er wel heel weinig mensen die dit soort ideeën vervolgens uitvoeren. Dit komt vaak doordat het te spannend is om een nieuw product daadwerkelijk op de markt te brengen. Er kunnen zo verschrikkelijk veel dingen mis gaan en je moet een behoorlijk kapitaal investeren om uiteindelijk een succesvol geheel neer te zetten. Het lanceren van een nieuw product op de markt is duur. Gelukkig is er een werkwijze die je helpt om een stuk succesvoller het product neer te zetten. In deze blog vertel ik je waar je op moet letten bij het lanceren van een nieuw product.

Begin bij het concept

Om een succesvol product neer te zetten, moet je een goed concept maken. Dit concept wordt de blauwdruk voor het uiteindelijke product en is super belangrijk wanneer je een nieuw product wilt lanceren. In product design is het namelijk belangrijk dat je elke aanpassing laat testen door je doelgroep. Dit zorgt ervoor dat je zeker weet dat elke toevoeging een waardige toevoeging is. Via een concept design kun je dit bereiken zonder dat je deze aanpassingen daadwerkelijk op een kostbare manier erin hoeft te bouwen.

Productontwikkeling

Geen productinnovatie zonder een prototype. Een prototype zorgt er namelijk voor dat je product niet grootschalig geproduceerd hoeft te worden om deze te testen en dat is wel zo handig. Productie is namelijk kostbaar, zeker wannneer je twee keer voor productie moet betalen, omdat dit de eerste keer niet goed is gegaan. Zorg dus voor een goed prototype.

Succes!

Volg bovenstaande tips en ik weet zeker dat jouw volgende product een daverend succes gaat worden. Zorg dat je voldoende tests uitvoert om het succes van je campagne te maximaliseren. Dan en alleen dan wordt jouw product pas echt succesvol.

Comments are closed.