Digital signage voor de winkelende consument

Digital signage wordt ook vaak narrowcasting genoemd. Dit begrip houdt het gebruik van doelgerichte en visueel sterke schermcommunicatie in. Er zijn een heleboel toepassingen van digital signage, bijvoorbeeld het verzachten van het wachten als patiënt, de winkelende consument aanspreken of de aandacht trekken van een passerende voetganger. In dit geval worden de toepassingen voor de winkelende consument besproken.

 

De winkelende consument

Als winkeleigenaar wil je zowel langslopende klanten als klanten die zich al in de winkel bevinden aanspreken. Voor allebei deze doelen kun je gebruik maken van digital signage. Langslopende klanten kun je bijvoorbeeld aanspreken door middel van een mooie etalage. Echter kun je hiervoor tegenwoordig ook haarscherpe beeldschermen gebruiken. Wanneer hierop verrassende content wordt afgespeeld, pakt en inspireert dit de consument en wordt deze naar de winkel getrokken. Een voordeel van het gebruik van deze beeldschermen is dat je elke dag andere content kan afspelen. Zo kun je heel goed inspelen op bijvoorbeeld feestdagen zoals Pasen of Kerstmis. Ook zou je makkelijk kunnen uitproberen door welke content je klanten het meest worden aangesproken.

 

In-store digital signage

Wanneer de consumenten zich in de winkel bevinden, wil je natuurlijk dat de klant overtuigd wordt om een aankoop te doen. Ook hiervoor kun je gebruik maken van digital signage. Wanneer de winkel de juiste sfeer en ontvankelijkheid uitstraalt, wordt de consument eerder aangezet tot aankoop. Wanneer de schermen in de winkel goed zijn ingericht zodat de huisstijl, boodschap en uitvoering met elkaar overeenkomen, kan dit de winkelervaring versterken. Een scherm in de winkel kan ook goed worden gebruikt om bijvoorbeeld huidige acties op weer te geven. Wanneer deze acties extra opvallen, zijn de klanten eerder geneigd om deze te kopen. Ook kun je de schermen gebruiken om belangrijke informatie op weer te geven, zoals gewijzigde openingstijden. Wanneer dit duidelijk wordt gecommuniceerd, ervaren de klanten een betere service van de winkel. Hierdoor krijgen consumenten een beter beeld van je winkel en dit zorgt voor meer aankopen.

 

Comments are closed.