Opvallen met je merk doe je waar mensen op hun best zijn

Je wilt natuurlijk dat mensen je kennen. Maar naast het feit dát ze je kennen, moeten ze je ook op een goede manier kennen. Anders kunnen nog zoveel mensen ‘van je gehoord hebben’, maar levert dat nog niet veel op. Hoe zorg je ervoor dat mensen positieve associaties krijgen bij jouw merk? Want om mensen een goed gevoel over je merk te geven, is ervaring met je merk niet per se nodig. Wij vertellen je hoe je alleen al zorgt voor goede associaties met jouw merk!

De kroeg in

Waar zijn mensen zichzelf en voelen ze zich op hun gemak? In de kroeg! Dit is een plek waar mensen het gezellig hebben, een leuke tijd hebben. En wat ze daarbij onbewust en bewust zien, horen of voelen, blijft hangen. Op een positieve manier natuurlijk. En dan voel je hem al aankomen: zien ze dan jouw logo, dan houden ze daar positieve associaties aan over met jouw merk. En natuurlijk kun je niet zomaar je logo ergens op een muur plakken of de dj je naam laten omroepen. Dat zou gek zijn. Maar er is een manier waarop je, natuurlijk wel in overleg, je logo kunt rondbazuinen in de kroeg!

Bierviltjes en aanstekers

Laat bierviltjes bedrukken met jouw logo. Die worden enorm veel gebruikt in deze setting. En ja, ze raken doorweekt, scheuren, er worden spelletjes en ideetjes op geklad… Maar het logo is dan wel gezien en de associatie, die gaat niet meer weg! Hetzelfde geldt voor aanstekers bedrukken. Ik de kroeg heb je rokers en die zijn om de haverklap hun ‘vuurtje’ kwijt. Ben jij die redder in nood die aanstekers uitdeelt, dan zal je merk vanzelf ook op die manier geassocieerd worden. Zo zie je maar hoe je met kleine weggevers een heleboel effect kunt waarmaken. Effectief en bovendien niet veel minder waardevol dan dure advertenties!

Comments are closed.