Wachttijdverzachting in ziekenhuizen

Het is alom bekend, wachttijden in het ziekenhuis zorgen ervoor dat je saaie en oude magazines moet lezen om de tijd door te komen. De leuke magazines in de wachtkamer zijn door andere mensen al bezet, waardoor je naar je telefoon moet staren en de timeline van je Facebook door moet spitten of voor je uit moet staren en je de hele tijd afvraagt wanneer je aan de beurt bent.
Er is de laatste paar jaren een nieuwe ontwikkeling in het dagelijks leven gekomen waar je regelmatig mee te maken krijgt. Winkels zoeken de interactie met consumenten om ze de winkel in te trekken of om ze te entertainen. Schermen waarop informatie wordt getoond of interactie wordt gezocht.

Digital signage

Dit wordt digital signage genoemd, een communicatiemedium, waarbij je op allerlei plaatsen zowel binnen als buiten wordt voorzien van informatie in allerlei vormen. Je loopt op een beurs en je wordt overal om je heen voorzien van verschillende soorten informatie, in de vorm van een afbeelding, video’s of je wordt zelfs bewogen om zelf actie te ondernemen.

Toepassing in ziekenhuizen

Digital signage wordt al een geruime tijd gebruikt in ziekenhuizen, je ziet het vaak op schermen om te zien wat de wachttijden zijn, informatievoorziening, enzovoort. Na een tijdje naar de schermen te hebben gestaard heb je alles al wel gezien en ga je jezelf vervelen of pak je de telefoon. In plaats daarvan kun je worden getriggerd om je wachttijd te verzachten door de interactie te zoeken met de schermen die worden geplaatst in de wachtruimte. Dit is effectief bewezen in drie ziekenhuizen waarin dit is ingevoerd. Je kunt tv kijken en er worden actuele wachttijden getoond om gastgericht te werken.

Ander voorbeeld

Een voorbeeld van interactie met narrowcasting is in KPN winkels waar u wacht tot u wordt geholpen. Ondertussen kunt kijken, voelen en luisteren met de tablets, mobiele telefoons of computers aan de tafel om uw wachttijd te verzachten.

Digital signage begon als een eenvoudige manier van communicatie om de mensen te voorzien van informatie, maar er wordt door bedrijven steeds verder geïnnoveerd om de gebruikerservaring van mensen te verbeteren.

 

Comments are closed.