6 feitjes over Facebook advertising

Adverteren op Facebook is tegenwoordig één van de interessantste kanalen op het gebied van online advertising. Adverteren op Facebook wordt daarom ook steeds populairder en groter. Dit jaar kwamen zelfs 84 procent van de verdiensten aan advertenties van mobiel. Dit is het gevolg van de mobiele strategie die Facebook een tijd geleden inzette. Deze strategie is gebaseerd op de groei van mobiel verkeer, in relatie tot een afnemend verkeer vanuit de PC.

6 redenen en tips voor het inzetten Facebook advertising

Facebook kan tegenwoordig niet meer ontbreken uit je online advertentiestrategie. Om deze reden geven we je 6 leuke feiten en tips waar je rekening mee kunt houden.

1. Facebook heeft meer dan 700 miljoen actieve mobiele gebruikers

Het aantal mobiele Facebook gebruikers groeit nog steeds. Zorg er dus voor dat de links in je advertenties ook mobiel vriendelijk zijn.

2. Meer dan 2 miljoen bedrijven adverteren op Facebook

Dat houdt in dat Facebook adverteren nog nooit zo concurrerend is geweest als nu en dat alleen écht goede advertenties nog resultaat kunnen bieden.

3. 21% van de gebruikers vindt een pagina leuk om meer informatie te verkrijgen

Uit onderzoek van SociallyStacked.com blijkt dat 21% van alle gebruikers een pagina leuk vindt om meer informatie over het bedrijf, product of de dienst te krijgen. Gebruik je Facebook pagina dan ook om de gebruiker van deze informatie te voorzien.

4. Advertenties met een aangepaste doelgroep resulteren in een lagere CPC

Over het algemeen zijn de kosten per klik (CPC) 14% lager wanneer je je campagne target op een aangepaste doelgroep plaatst, in plaats op categorieën en/of interesses. In het beste geval kunnen de kosten per conversie zelfs tot wel 64% lager uitvallen.

5. Gebruik emoticons voor een hogere betrokkenheid

Door effectief gebruik te maken van emoticons kun je je merk wat menselijker later overkomen, waardoor het succespercentage qua likes 57% hoger kan liggen en tot 33% hoger voor het delen van of reageren op een bericht. Kijk dus eens of emoticons geschikt zijn voor je volgende post.

6. 41% van de gebruikers vindt een pagina leuk om zo regelmatig updates te krijgen

Een Facebook pagina is een direct kanaal om in contact te blijven met je klanten en ze zo goed mogelijk te informeren. Doe dit daarom op een regelmatige basis, om zo je fanbase te behouden en zelfs uit te breiden.

Comments are closed.